A tíz legfontosabb változás az Age of Sigmar III-ban!
Egység koherencia
Minden egységet koherensen kell felhelyezni a pályára, illetve a mozgásuk végén is eképp kell állniuk. A 2-5 modellből álló egységek koherensnek minősülnek, ha az egység minden modellje legalább 1 másik modelltől 1 inch-en belüli távolságra van vízszintesen mérve, vagy 6 inch-en belül függőlegesen. 5-nél több modellt számláló egységekre ugyanez vonatkozik azzal a különbséggel, hogy 2 modellhez képest kell 1 illetve 6 inch-en belül lennie.
Parancsok, parancs pontok
Egy egység már csak egyszer használhat parancs képességet, és egy parancsot kaphat csak. Ugyanaz a parancs képesség nem használható egynél többször egy fázisban, még ha különböző egységekre is használnánk azt.
Fontos változás továbbá, hogy az első körben a második játékos 2 parancs ponttal kezd.
Új parancsok
Az új alapkönyvben megjelent néhány új parancs, melyet mindenki használhat az egységek esetleges parancs képességei mellett.
Gyülekező: ezt a parancsot a hős fázisban használhatjuk. Olyan egységre használhatjuk, aki minden ellenséges egységtől legalább 3 inch távolságra van. Az egység aki megkapja ezt a parancsot dobhat minden egyes a csata során elvesztett modell után egy kockával, 6-os dobása esetén visszatér egy modell.
Áthelyezés: az ellenfél mozgásfázisában használható képesség, olyan saját egységre melytől 9 inch távolságon belül, de 3-nál messzebb van legalább egy ellenségséges egység. A kiválasztott egység mozoghat D6 inch-et, de legalább 3 inch-re meg kell állnia ellenséges egységektől.
Elszabadul a pokol: az ellenfél roham fázisában használható képesség, miután egy ellenséges egység végrehajtott egy rohammozgást. Olyan saját egységre használható melytől 9 inch távolságon belül, de 3-nál messzebb van a rohamozó ellenségséges egység. A kiválasztott egységünk lőhet a rohamozó egységre, mintha a lövés fázis lenne, a találati dobáshoz -1 módosító jár.
Támadás teljes erőből: a lövés- vagy harci fázisban használható képesség. A kiválasztott egység plusz 1-et kap a találati dobásához a fázis végéig.
Védekező harc: a lövés- vagy harci fázisban használható képesség. A kiválasztott egység plusz egyet kap a mentő dobásaihoz a fázis végéig.
Heroikus akciók
A hero kulcsszóval rendelkező egységek közül minden hős fázisban választhatunk egyet, hogy végrehajtson egy heroikus akciót. Négyféle akció közül választhatunk: parancs pontot generálhatunk, átmenetileg varázslóvá változtathatjuk őt és megszüntethet egy végtelen varázst vagy ellenvarázsolhat az ellenfél körében, oszthatunk plusz egy bónuszt a sebzés dobásokra és mentő dobásokra (de ezt csak egyszer választhatjuk csatánként ugyanazzal a hőssel), illetve gyógyíthatunk a hősön d3-at sikeres bátorságpróba esetén (sikertelen esetén 1-et gyógyul csupán).
Szörnyeteg tombolás
Minden rohamfázis végén minden játékos végrehajthat egy akciót a szörnyeteg tombolás táblázatból, minden szörnyetegével. Fontos megjegyezni, hogy egy akció egyszer hajtható végre egy fázisban, így ha 5 szörnyeteg van a seregben, egy nem kap akciót. Ezek az akciók a következők:
Üvöltés: egy 3 inch-en belüli ellenséges egységet válassz ki, sikeres 3+ dobás esetén a kiválasztott egység nem használhat parancs képességet, és nem lehet parancs képesség célpontja.
Tiprás: egy 3 inch-en belül lévő ellenséges nem szörnyeteg egység sikeres 2+ dobás esetén D3 végzetes sebet szenved el.
Titáni párbaj: 3 inch-en belüli ellenséges szörnyeteg ellen plusz eggyel dob találatra a következő harci fázis végéig.
Törmelékké zúzás: egy 3 inch-en belüli frakció vagy védhető tereptárgy sikeres 3+ próba után megsemmisül.
Táblaméret
A korábbihoz képest az Age of Sigmar is követi a Warhammer 40.000-ben bekövetkezett méretváltozást, a sztenderd 2000 pontos csaták ezentúl 60x44 inch-es táblán zajlanak.
Univerzális varázslatok, imák, parancs képességek, varázstárgyak
Számos új, minden sereg által használható fejlesztés került be a játékba, ezek közül szemezgetünk néhányat a teljesség igénye nélkül:
Csata-vágy: a generális újra dobhatja a futás és roham dobásait.
Mantikorméreg-üvegcse: a hordozó egyik közelharci fegyvere plusz eggyel dobja a sérülés dobásokat.
Lángoló fegyver: 4-es varázsértékkel rendelkező varázslat, sikeres varázslás esetén a varázsló egyik fegyvere plusz egy sebzést okoz a következő hősfázisig.
Gyógyítás: ha az ima meghallgattatik (3) egy 12 inch-en belüli baráti egység D3-at gyógyul.
Alap zászlóaljak
Bekerültek a játékba új zászlóaljak, melyek egységesek és minden frakció számára elérhetőek. Mindegyik megadja, hogy kötelezően mit kell tartalmazniuk, illetve opcionálisan mit tartalmazhatnak ezek. Cserébe a zászlóaljba rendezett egységek valamilyen bónuszt kapnak. Ez a bónusz például lehet egy bónusz parancsnoki pont, vagy parancsnoki pont nélkül használható parancsnoki képességek.
Megerősített egységek
Ez egy teljesen új fogalom a játékban. Mostantól azok az egységek, amelyek kétszer több modellt tartalmaznak mint a minimum létszámuk, azok megerősített egységeknek számítanak. Frontvonali egységeket kétszeresen is meg lehet erősíteni (így háromszor annyi modellt tartalmaznak, mint a minimum létszámuk) és kt megerősített egységnek számítanak. Ez a szabály azért lesz fontos, mert korlátolt számú megerősített egység lehet a seregben.
Fő stratégia, csatataktika
A győzelmi pontokat a csaták során új módon is gyűjthetjük a misszió által felkínált módok mellett, amolyan másodlagos forrásként tekinthetünk ezekre. A fő stratégiát a sereg választás után választjuk, ez lehet például az, hogy megöljük az összes ellenséges hőst, vagy megöljük az ellenfél generálisát, míg a miénk túléli a csatát, esetleg a csata végén marad frontvonali egységünk. A csatataktikát minden saját hős fázisban választod, és osztod meg az ellenfeleddel. Ezt a taktikát az adott körben kell teljesítsd, hogy pontot szerezz érte, és csatánként mindegyik csak egyszer választható. Többek közt lehet feladat egy ellenség területén lévő egység megsemmisítése, az ellenfél generálisának megölése, a csata középpontjának uralása, és a többi.
A Dominion még limitált ideig rendelhető ide kattintva.